در لینکداین راههای مختلفی برای به اشتراک گذاری اطلاعات وجود دارد؛ اما کدام روش از همه مناسبتر است؟
شاید شما نتوانید از پس هزینههای تبلیغات در این زمینه بربیایید، پس باید گزینهی دیگری نیز وجود داشته باشد، درست است؟
خبر خوب این است که گزینه دیگری وجود دارد. در واقع راههایی وجود دارد که بازاریابان میتوانند از پلت فرمهای لینکداین برای توزیع محتوا استفاده کنند، بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینهای شوند. در ادامه به ۱۶ نکته برای اینکه شما تبدیل به یک بازاریاب حرفهای در لینکداین شوید پرداخته میشود.
در کدام قسمت لینکداین توزیع محتوا انجام دهیم؟

۱) وضعیت بروز رسانی
یکی از قابلیتهای لینکداین که استفادهی زیادی از آن میشود، «وضعیت بروزرسانی لینکداین » است، البته در پروفایل شما «بروزرسانی شبکه » نیز نامیده میشود. این یکی از بهترین راههایی است که میتوانید به کمک آن با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
گزینه بروز رسانی در جعبه سفید رنگ در سمت چپ، پایین عکس پروفایل قرار دارد. وقتی وضعیت خود را بروز رسانی میکنید، پیام شما برای تمام مخاطبان شما در شبکه نمایش داده میشود.
همچنین، شما می توانید قبل از به اشتراک گذاری پست آن را ویرایش کنید. یعنی شما می توانید پستی را ویرایش و سپس انتخاب کنید که برای چه کسی به اشتراک گذاشته شود؛ فقط با دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شود، و یا به صورت عمومی برای همهی کاربران نشان داده شود.

اگر کسی یکی از بروز رسانیهای شما لایک کند، به این معنی است که با شبکه خود به اشتراک گذاشته میشود. پس اگر پست و مطلب شما بیشتر لایک شود، بیشتر در معرض دید کاربران قرار میگیرد.
در حالی که بروز رسانی به عنوان یک محل مناسب و عالی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود است، ایجاد ارتباط در وبلاگ یا وبسایتهای جالب به شما کمک خواهد کرد یک منبع غنی از درک و بینش برای شما فراهم شود.
در اینجا به چهار نکته برای بروز رسانی وضعیت اشاره میکنیم:
- اشتراک لینک مقالات جالب، وبسایت ها و فیلم ها: از کلمات مناسب و مفید استفاده کنید تا کسانی که لینک شما را میبینند مجاب شوند بر روی آن کلیک کنند.
- در وضعیت بروز رسانی مطالب خود را ضمیمه کنید: ممکن است مخاطبان شما به دنبال چک لیست، مقالات سفید یا مطالعات موردی باشند. همچنین برای کسانی که به دنبال کار هستند، بهترین مکان برای رزومه آنهاست.
- با منشن کردن شخص یا به اشتراک گذاری موقعیت خاصی که ممکن است برای دنبال کنندگان شما مفید باشد، به آنها کمک کنید. مانند “من به تازگی با @AlexPirouz اهل @Linkfluencer ملاقات کردم و متوجه شدم که آنها در مجله Anthill در بین خوانندگان برتر، موفق به کسب جایزه شدهاند”. @ قبل از اسم یا اسم شرکت به شما اجازه میدهد که به صورت مستقیم پروفایل شخص یا اسم شرکت را با یک کلیک بیاید.
- در مورد رویدادهایی که در آن شرکت کردهاید، صحبت کنید: این موضوع انگیزهاید میشود تا از شما سوال شود چه چیزهایی یادگرفتهاید.

۵ موردی که باید در موقع به اشتراک گذاری مطالب جدید در لینکداین از آنها اجتناب کنید.
- در مورد کارهای روزمره خود صحبت نکنید: لینکداین یک سایت حرفهایی در زمینه بازاریابی و .. است. قبل از اینکه پستی را به اشتراک بگذارید تمرکز کنید که مطلبهای مفید و مناسب را برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.
- مزاحمتهای بی وقفه ایجاد نکنید: اگرچه در توییتر می توانید در روز بیش از ۲۰ پست را به اشتراک بگذارید، اما سایت لینکداین کاملا متفاوت است، برای جلوگیری از مطالب بی مورد، سعی کنید پست های خود را به چند بار در روز محدود کنید.
- درد و دل نکنید: هر چیزی را به اشتراک نگذارید. قرار نیست مشکلات خانوادگی خود را در این شبکه مطرح کنید.
- بیوفقه در مورد محصول و سرویسی که ارائه میدهید، صحبت نکنید: این مطلب مردم را به روزهای قدیم میبرد؛ به تبلیغات روزنامهای و رادیویی. این از اهداف شبکههای اجتماعی به خصوص لینکداین نیست.
- در زمانهایی که کسی به پستهای شما توجهی نمیکند، آنها را منتشر نکنید: انتشار مطلب در ساعت یازده و نیم شب جمعه، احتمالا دنبال کنندگان را جذب نخواهد کرد. سعی کنید پستهای خود را برنامه ریزی کنید: مانند ساعتهای کسب و کار، البته اگر مخاطبان شما جهانی باشد باید در این مورد استثنا قائل شد.
۲) متن های طولانی
یکی از راههای موثر برای توزیع محتوا در لینکداین، انتشار مطلب در بخش پالس این شبکه است. لینکداین با داشتن ۳۴۵میلیون عضو، فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف شما محسوب میشود.

الکس پیروز میگوید: “زمانی به اهمیت این قابلیت لینکداین پی بردم که یکی از دوستانم آخرین مطلبش در پالس لینکداین موفق شده بود ۶۰۰۰ بازدید کننده و بیش از ۵۵۰ اشتراک گذاری در کم تر از ده ساعت بدست آورد. پس سعی کردم بیشتر در مورد این قابلیت لینکداین تحقیق کنم.
تصمیم گرفتم که یکی از مقالاتم به نام «پنچ چیزی که در همه رهبران دنیا مشترک است» را در لینکداین منتشر کنم. با این حال هیچ نظری نداشتم و نمیدانستم چه اتفاقی قرار است رخ دهد.
بعد از چند دقیقه پیامها و درخواستهای زیادی در مورد مقالهام در لینکداین داشتم. در عرض چند ساعت مطلبم بیش از ۷ هزار نفر بازدید کننده و بیش از ۱۱ هزار اشتراک گذاری داشت و نزدیک به ۵۰۰ کامنت گذاشته شده بود. در طول سالها مقالههای زیادی در مورد کسب و کار نوشتم اما هیچ کدام از آنها به اندازه اولین مقالهام در معرض دید نبود.
۳ مزیت کلیدی انتشار مطلب در لینکداین
- مخاطبان هدف: به این دقت کنید که مخاطبان شما مقالههای حرفهای میخواهند و باید چشم اندازی داشته باشد. این نوع اشتراک گذاریها فرصتی برای ایجاد گفت و گو دو طرفه و انتشار مقالههای تخصصی و تقویت روابط با دیگران را ایجاد میکند.
- در معرض دید بیشتر قرار گرفتن: وقتی شما مطلبی را منتشر میکنید، لینکداین برای دنبال کنندگان شما پیام میفرستد. این کار قدرت رهبری شما بر روی موضوعاتتان را به دیگران نشان میدهد و به شبکهی شما ارزش و اعتبار میبخشد.
- افزایش دنبال کنندهها: اگر دنبال کنندههای شما مقالههای شما را دوست داشته باشند، آنها را به اشتراک میگذارند که این کار باعث می شود افراد جدیدی مقالههای شما را بخوانند. و به ارزش مقالههای شما پی ببرند و این خود فرصتی است که کاربران به دنبال کردن مقالههای شما بپردازند.

۴ قدم انتشار مطالب در لینکداین
- مشخص کردن هدف: چه خروجی را از منتشر کردن یک مطلب در این شبکه مد نظر دارید؟ مخاطبان اصلی شما برای این مطلب چه کسانی هستند؟ قرار است آنها به چه چالشهای رو به رو شوند؟
- طوفان مغزی عنوانها: هنگامی که شما به درک روشنی از اینکه چرا شما این محتوا را تولید کردهاید، (و برای چه کسی محتوا را تولید کردهاید) رسیدید، سعی کنید چند عنوان کاربردی و مهم را برای مطلب خود ردیف کنید.
- محدود کردن تمرکز: ایدههای خودتان را محدود کنید و از یک ایده که به نظر خودتان برای مخاطبین مناسب و مفید است، شروع به نوشتن کنید.
- انتخاب یک تصویر: بهتر است که یک تصویر همراه با مطلب شما باشد.
این یادداشت ترجمه یادداشت الکس پیروز مدیر linkfluence میباشد.

مرتبط