۷ روش برای جلب اعتماد مشتریان در کسب‌وکارهای اینترنتی

وادار کردن مردم برای صرف هزینه در خریدهای آنلاین بسیار ساده‌تر از گذشته شده است، اما این بدین معنا نیست که همه می‌توانند این کار را به نحو احسن انجام دهند. هنوز تعداد زیادی از مصرف کنندگان هستند که با بخش وارد کردن اطلاعات مالی و بانکی در سیستم شما راحت نیستند، اصلا هم اهمیتی ندارد که درگاه‌های مالی شما چقدر ایمن باشد و چه نماد اعتمادی در سایت شما باشد!

پس چگونه می‌توانیم اعتماد کاربران را جلب کنیم و آن‌ها را تبدیل به مشتری کنیم؟ گرگ وایس نویسنده بخش تجارت الکترونیک هاب‌اسپات به ما پاسخ می‌دهد.

۱)‌ بروز رسانی طراحی وب سایت

هرکسی که به صورت آنلاین خرید می‌کند، می‌تواند تشخیص دهد که آیا طراحی وبسایت شما قدیمی یا یا بد است. اگر اخیرا وب‌سایت خود را بروز رسانی نکرده‌اید، می‌تواند مشکل‌ساز شود. کاربران می‌خواهند بدانند که سایت شما از لحاظ امنیتی بروز رسانی شده است یا خیر.

طراحی خوب مبتنی بر طرز استفاده صحیح از فضای سفید، استفاده از تصاویر مناسب و زیبا، عدم استفاده از فونت های بد و نامناسب و به طور کلی تمیز نوشتن و دادن حس دلپذیر به خوانندگان است.

۲) نگارش و دستور زبان مناسب

 املا و دستور زبان ضعیف،‌ عبارات و لغات نامناسب و حتی سبک نوشتن نادرست هم برای بازاریابی بد است.

مشتریان به شرکت‌هایی که یک مسیر را نمی‌توانند دنبال کنند اعتماد نمی‌کنند.

اگر نمی‌توانید  مطالب جدید و مناسب را برای وبسایت خود تولید کنید، یک حرفه‌ای را برای انجام این کار استخدام کنید.

۳) رسانه‌های اجتماعی فعال

بسیاری از مشتریان بالقوه شما قبل از خرید می‌خواهند با وبسایت شما آشنا بشوند. مشتریان می‌خواهند حساب‌های فعال و سالم شما را ببینند که صدای برند شما را به همه می‌رساند. اگر برند شما در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام چند ماهی است که فعالیت نداشته است، مشتریان شما فکر می‌کنند شرکت شما دیگر فعالیت نمی‌کند.

برای برندینگ در وبسایت، نظرات و صدای مردم را بشنوید و راهنمای خرید آنلاین برای آن‌ها قرار دهید که در صورت داشتن سوال سر در گم نشوند.

رسانه‌های اجتماعلی فعال

۴) اعتبار در شبکه  اجتماعی

مشتریان نیاز دارند که شرکت‌های تجارت الکترونیک اطمینان مشتریان خود را بدست آورند. برای به دست آوردن این مهم باید گواهی نامه رسمی، بازبینی، بازخورد‌های شبکه‌های اجتماعی، تاییدیه افراد مشهور یا حتی تعدادی از محصولات خریداری شده در دسترس آن‌ها باشد.

۵) روش‌های پرداخت

این روزهای روش‌های پرداخت بسیار متنوع شده است و  استفاده از یک روش پرداخت می‌تواند کاری بسیار غیر حرفه‌ای باشد. همه هم با به اشتراک گذاشتن اطلاعات کارت اعتباری خود در هر بار خرید، راحت نیستند و آن را نمی‌پسندند. افراد زیادی هم هستند که با کیف پول آنلاین راحت هستند.

به خاطر داشته باشید که گزینه‌های مختلف و ارائه همه‌ی گزینه‌های پرداخت در فضای مجازی می‌تواند خسته کننده باشد. بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت آنلاین « Google Wallet»‌،‌ « Apple Pay» ،‌« PayPal»‌ هستند. اگر روش پرداختی بین مصرف کنندگان رایج  و مشهور است به این معناست که با این روش بیشتر راحت هستند، پس نبود آن در بین گزینه‌‌‌های پرداخت می‌تواند از تعداد مشتریان شما بکاهد.
در ایران: برای کاربرانتان از مطرح‌ترین سرویس‌ها و روش‌های پرداخت استفاده کنید و حتما لوگوی آن را در کنار دکمه پرداخت درج نمایید.

بانک‌های ایران و خرید از طریق درگاه بانکی

۶) مهر‌های امنیتی

مهر امنیتی مانند یک سیستم امنیتی با زنگ هشدار است که اطمینان و آرامش را به صاحب خانه می‌دهد. بنابراین کسب و کار خود را مهر و موم امنیتی کنید. به مشتریان خود ثابت کنید خرید کردن از آن‌ها در امنیت کافی انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند با خیال راحت خرید آنلاین خود را انجام دهند.

بهترین ایده این است که از نمادهای تاییدیه و اعتماد ساز استفاده کنید. مثل نماد اعتماد گوگل یا پی‌پل که باعث می‌شود بیننده سایت شما با دیدن آن نماد به اعتبار سایت شما پی ببرد.
در ایران: از نماد اعتماد الکترونیک که توسط وزارت صنعت عرضه می‌گردد می‌توان استفاده نمود.

۷) اطلاعات تماس

شاید به نظر این مورد از ساده‌ترین راه‌های جذب اطمینان افراد باشد، به همین دلیل افراد زیادی آن را فراموش فراموش می‌کنند و یا در تکمیل و بروز رسانی آن بی‌اهمیت هستند. مشتریان راه‌های تماس با شما را می‌خواهند و لازم دارند که بدانند تجارت الکترونیک شما توسط یک فرد مدیریت می‌شود، نه اینکه یک روبات راه اندازی کرده‌اید که فقط پول مردم را بگیرد.

شاید مشتریان شما اصلا به این اطلاعات نیازی نداشته باشند، اما با این حال افراد نیاز دارند که این اطلاعات را بدانند تا در صورت نیاز و بروز مشکل با خیال راحت با شما تماس بگیرند.

 

عضویت در کانال تلگرام تروبا

نظر خود را در این مورد بگویید: