۵ چالش بزرگ بازاریابان در سال ۲۰۱۶

در اینجا می‌خواهیم در مورد ۵ چالش بزرگ پیش روی بازاریابان در سال ۲۰۱۶ صحبت کنیم. بازاریابان زیادی در سراسر دنیا در مورد بزرگ‌ترین چالش‌های خود در سال پیش رو صحبت کرده‌اند که ۵ مورد از بزرگ‌ترین آن‌ها به شرح زیر است. وبسایت آتوپایلت به ما در این رابطه کمک می‌کند.

تروبا

چالش اول: بهبود ساختن مسیر مشتری و اتوماتیک کردن این مسیر

این مورد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بازاریابان است.

در این مورد می‌توانیم به ۳ نکته اشاره کنیم که در این زمینه به شما کمک می‌کند:

  1. محتوای خود را برای قسمت‌های مختلف بر اساس فعالیت‌های کاربران، شخصی‌سازی کنید.
  2. مطمئنا کسب و کار شما در قسمت‌های مختلف مثل فروش، بزاریابی و بخش مربوط به مشتریان از تیم‌های مختلف تشکیل شده است. هر کدام از این ‌تیم‌ها بخش‌های مختلفی از کسب‌وکار شما را می‌بینند و در آن حوزه دارای اطلاعات بیشتری هستند. شما باید تمام این قسمت‌ها را باهم هماهنگ کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید تا مشتری شما یک خرید خوب را تجربه کند.
  3. بفهمید که یک کاربر فعال از کسب و کار شما چه می‌خواهد. ببینید در کجای مسیرش در کسب و کارتان می‌توانید به او کمک کنید؛ مثل وارد شدن به وب سایت، آپلود عکس، گذاشتن اطلاعات.

چالش دوم: تولید مشتری راغب

تعجبی ندارد که این مشکل قدیمی جزو ۵ چالش مهم بازاریابان شود. بیش از ۴۰ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند، تولید مشتری راغب یکی از چالش‌های بزرگ آن‌هاست. قدم اول برای حل این مشکل وبلاگ نویسی و تولید محتوا با یک آهنگ ثابت است.

اگر کسب و کار شما وبلاگ ندارد، یک راه خیلی ساده و کم هزینه برای جذب خوانندگان و ساختن برند خود و تبدیل شدن به یک قدرت در جستجوی گوگل و درست کردن یک شبکه‌ی اجتماعی با قابلیت اشتراک گذاری محتوا را، از دست داده‌اید!

همیشه به یاد داشته باشید که افرادی که به تازگی به برند یا محصولات شما آشنا شده‌اند در قدم اول به سراغ وبلاگ شما می‌روند. حتی پست یک مطلب در هفته می‌تواند تاثیر زیادی در کسب و کار شما داشته باشد.

چالش سوم: تبدیل مشتری راغب به مشتری قطعی

تولید مشتری راغب در صورت عدم تبدیل آن‌ها به مشتری قطعی کاری بیهوده و نامربوط است. پس باید تمام تلاش خود را به کار ببرید تا مشتری‌های راغب و بالقوه‌ی خود را تبدیل به مشتری‌های قطعی کنید.

تروبا - تولید محتوا در وب

چالش چهارم: تولید محتوای مناسب

بازاریابان اعتقاد دارند که تولید محتوای مناسبی که کاربران علاقه به خواندن آن‌‌ها دارند، هنوز یک چالش بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود.

اول از همه باید مشکلات کاربران را پیدا کنید. به محض اینکه مشکلی مشترک بین کاربران پیدا کردید، درباره‌ی آن بنویسید. البته قبل از آن به موارد زیر توجه کنید.

  • مسیر خود را مشخص کنید: بهترین پست‌ها برای مخاطبان مشخصی نوشته شده‌اند و هدف مشخصی دارند. اگر بازاریابی محتوای شما برای همه‌ی گروه‌‌های کاربران است، پس در واقع برای هیچ‌کس نمی‌نویسید.
  • درس بدهید، نفروشید: خوانندگان شما احمق نیستند. آن‌ها متوجه می‌شوند که سعی دارید به هر نحوی محصول خود را به آن‌ها بفروشید. اگر بخواهید بیش از حد روی این موضوع مانور بدهید، مخاطبان شما از شما دور خواهند شد. باید تجربه‌ی خوبی به خوانندگان خود بدهید.
  • اطلاعات تخصصی به کاربران بدهید: از ایده‌های تیم خود استفاده کنید و اطلاعات کاربران خود را بالا ببرید.
  • ساده بنویسید: ساختارهای یک نوشته‌ی خوب و حرفه‌ای را فرا بگیرید تا خوانندگان شما از نوشته‌هایتان لذت ببرند.

چالش پنجم: بازاریابی موثر و فروش

مشکل دیگر بازاریابان که برای آن‌ها تبدیل به چالش بزرگی شده است، بازاریابی موثر و فروش است. در پایان روز تعداد مشتریان راغب مهم نیست، مهم این است که چقدر درآمد داشته‌ایم و چقدر مشتری قطعی جذب کرده‌ایم. هر چه بیشتر مشتریان راغب را به فروش تبدیل کرده باشیم، نرخ تبدیل بهتری داریم و سازمان خود را موثرتر ساخته‌ایم.

عضویت در کانال تلگرام تروبا

نظر خود را در این مورد بگویید: