۳ روش برای افزایش بازدید با استفاده از محتوا

اگر شما هم جزو ۶۸ درصدی باشید که از بازاریابی محتوا در استراتژی بازایابی خود استفاده می‌کنند، پس می‌دانید که استراتژی بازاریابی یک امر مهم برای موفقیت در دیده شدن برند شماست.

از زیبایی‌های بازاریابی محتوا این است که با چند کلمه حرف می‌توانید تفاوت زیادی را ایجاد کنید. اما این تفاوت در صورتی انجام می‌گیرد که کاربران مطالبی که می‌نویسید را بخوانند. محتوا می‌تواند نظر مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه شما را جلب کند، البته در صورتی که آن‌ها بدانند چنین مطلبی وجود دارد و بدانند که کجا باید آن‌ها را پیدا کنند.

اگر شما مطلبی را تولید می‌کنید که به مخاطبان هدفتان نمی‌رسد، پس قدرت محتوا را از دست داده‌اید.

باید این اطمینان را حاصل کنید که مطالب شما در دسترس افراد مناسبی قرار می‌گیرد که مورد هدف شماست.

باید افرادی را هدف قرار دهید که برای برند شما سودآوری دارند؛ به مشتری‌های آینده، طرفداران و شرکا فکر کنید.

حالا سوال این است که آن‌ها چگونه مطلب و محتوای شما را پیدا کنند؟

ابتدا باید به دنبال آن‌ها بگردید و آن‌ها را پیدا کنید. درست است که وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه‌ها راه‌های بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان فعلی‌تان هستند، اما راه‌های موثر دیگری هم برای رسیدن به افراد جدید وجود دارد. خانم امیلی آهلبوم از منشن در این باره بیشتر می‌گوید.

اگر می‌خواهید از محتوا برای افزایش دیده شدن برند‌تان استفاده کنید و به مخاطبان جدید بیشتری دست یابید، یکی از انواع محتوای زیر را امتحان کنید.

وبلاگ مهمان

این روش هنوز هم کارساز است. مساله‌ای که در مورد نوشتن مطلب در وبلاگ خودتان مطرح است، این است که بیشتر افرادی که به صورت مستقیم وارد وبلاگ شما می‌شوند، قبلا با برند و نام شما آشنایی دارند و می‌دانند شما چه کسی هستید. این کار به مخاطبان شما وسعت نمی‌بخشد.

به همین دلیل مهم است که از محدوده‌ی وبلاگ خود خارج شوید و در وبلاگ‌های دیگر به عنوان نویسنده‌ی مهمان شروع به نوشتن کنید.

این کار نه تنها دیده شدن برند شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما و برندتان شخصیت محکمی می‌دهد.

بسته‌های محتوا

هر تولید کننده‌ی محتوایی می‌داند که تولید و نوشتن محتوای عالی، زمان می‌برد. اگر برای تولید محتوایی زمان و انرژی زیادی را خرج می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که هر کاری که از دست‌تان برمی‌آمده است، انجام داده‌اید. از مطالبی که حجم بیشتری دارند، مثل کتاب‌های الکترونیکی، می‌توان برای تولید مطالب کوتاه‌تر استفاده کرد، مثل توییت، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافی و یا به اشتراک گذاری در قالب اسلاید.

مطلب خود را به شکل‌‌های مختلف ارائه دهید تا مخاطبان بیشتری مطلب شما را ببینند. با به اشتراک گذاری مطالب‌تان به شکل‌های مختلف، طیف بیشتری از مخاطبان می‌توانند با مطالب شما آشنا شوند.

برای مثال شما یک وبینار (webinar) ارائه می‌دهید. مخاطب شما هم دوست دارد هر آنچه که آموزش می‌دهید را یاد بگیرد، اما مطالب متنی را به ویدئو ترجیح می‌دهد. پس سعی کنید یک نسخه‌ی نوشتاری هم از مطالب خود داشته باشید و در اختیار کاربران قرار دهید.

بخش‌های کوچکی از مطلب‌تان می‌تواند مخاطب را با کل مطلب‌تان آشنا کند و او را به خواندن آن ترغیب کند. می‌توانید از پیشنهاد به مطالب دیگر در پایان پست‌تان استفاده کنید تا مخاطب را به سمت مطلب اصلی‌تان بکشانید.

محتوای تعاملی

ویدئوها به یکی از ابزارهای موثر در بازاریابی محتوا تبدیل شده‌اند. ۷۶ درصد بازاریابان B2B که در سال ۲۰۱۵ از ویدئو برای استراتژی بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، تاثیر این کار را۸۰ درصد موثر دانسته‌اند. حتی ۸۰ درصد از مجریان پروژه‌ها بیشتر از سال پیش ویدئو می‌بینند.

ویدئوها یکی از نمونه‌های محتوای تعاملی است که می‌تواند کاربران وادار کند تا آخر محتوای شما را نگاه کنند و مطالب بیشتری یاد بگیرند. فکر نکنید که کاربران ویدئوهای شما را جلو می‌زنند و حوصله‌ی تماشای آن را ندارند، این اتفاق ممکن است در رابطه با پست‌های متنی شما هم پیش بیاید و آن‌ها تا انتها آن‌ها را اسکرول کنند.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر با دیدن ویدئوی اول نظر آن‌ها را جلب کنید، به سراغ ویدئوهای دیگر هم می‌روند و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و در نهایت این برند شماست که بیشتر دیده می‌شود.

گام بعدی

شما برای جلب توجه کاربر و راضی نگه داشتن او، تلاش بسیاری می‌کنید. ولی از کجا می‌دانید که این تلاش‌های شما باعث افزایش نرخ دیده شدن برند شما می‌شود؟

ابزارهای زیادی برای اندازه گیری شاخص‌های محتوای شما وجود دارد. با استفاده از سرویس‌های نظارت برند و دریافت آمار می‌توانید تعاملاتی که با مطالب شما می‌شود را درک کنید.

حواس‌تان به کسانی که مطالب و برند شما را به اشتراک می‌گذارند و در رابطه با آن اظهار نظر می‌کنند، باشد. ببینید چه می‌گویند و در رابطه با شما چه فکری می‌کنند.

عضویت در کانال تلگرام تروبا

نظر خود را در این مورد بگویید: